[•5-7]
DE LA VILLE DE PARIS.
309
Les trois extraits qui suivent rentrent très spécialement dans le cadre des Registres des Délibérations du Corps de Ville. Nous les empruntons au Registre-Inventaire KK -.9b2, fol. 120 v° et suivants.
76.
[sur le traité de madrid.] Le Rov mande la Ville pour avoir sa resolution et advis.
17 novembre 1527.
Du xvii0 Novembre 1627 W, en assemblée de Con­seilllers, Quarteniers et deux de chaque quartier, a esté exposé par le Prevost des Marchand/, que le jour precedent il avoit esté mandé avec lesd. Esche­vins par le Roy, où estoient convoquez grand nombre de prelatz, princes, gens de justice et eulx faisant le Tiers Estat : où le Roy avoit exposé qu'ayant esté delivré par le traicté de Madrid à la charge de re­mettre à l'Empereur esleu le duché de Bourgogne, pour assurance de quoy il auroit laissé sei deux aisnez en ostage; et arrivé à Coignat, ayant par advis de son Conseil refusé d'y satisfaire, offrant en eschange telle some d'argent qui seroit advisé ; en suitte de quoy il lui auroit envoyé le sr Bayart, se­cretaire de ses finances, luy faire mesme offre et moyennant ce redemander ses Enfans ou luy decla-
rer la guerre en cas de refus : pour quoy il auroit besoing de deux millions d'or pour recouvrer ses Enfans ou, s'il estoit besoing, envenir à guerre.
L'estat se monteroit trois cent cinquante mil livres par mois, dont se pourra prendre sur l'estat du Roy depuis Mars prochain jusques en Septembre environ huit à neuf cens mil livres, les exhortant d'aviser de trois moyens le meilleur: sçavoir s'il est expédiant recouvrer ses Enfans par guerre ; ou les laisser par delà, attendu qu'on avoit encore Mr d'Angoulesme'2' enfant de France; ou s'il estoit expédiant pour avoir lesd. Enfans que le Roy retourne prisonnier à Madrid; les suppliant de luy fere là dessus res­ponce le plus promptement qu'il se pourroit, ordon­nant aux Prévots et Eschevins fere Assemblée à ce subject.
77. Injonction aux mandez de comparoir sous paine.
18 novembre 1527.
Et l'Assemblée remise au lendemain, attendu que partye des mandez n'avoient comparu, auxquelz se­roit faict commandement de comparoir soubz peine, il fust par deliberation uniforme de ladite Assemblée arresté que le Roy ne debvoit retourner en Espagne,
ains debvoit offrir jusques à deux millions d'or pour ravoir ses Enfans; à quoy la Ville offroit de contri­buer avec les prelatz, nobles et autres personnes et villes du Royaume.
(■) Le manuscrit porte par erreur la date de 1517.                                  ,
(2) Charles d'Angoulême (1522-1545), troisième fils du Roi, mort sans alliance.— Voy. la note 1 de la page 292.